Sayfalar

2 Haziran 2011 Perşembe

No:2 Madenin Esrarı

Herkese merhaba. Uzun zaman oldu farkındayım vaz mı geçti diyenler de olmuş olabilir ama hayır geri dönmek yok. Sadece biraz yoğun zamanlar geçiriyorum. Mezuniyetime 3 hafta kaldı ve 2 hafta sürecek zorlu bir final haftası beni bekliyor.
3. haftadayız belki ama ben 2. kitabımı anca yazacak fırsat buldum. Biraz mükemmeliyetçi yapım sağolsun, böyle harika bir kitabı yazamam düşüncesiyle oyaladı durdu beni. Ama işte buradayım. Kitabı bölümler halinde size aktaracağım. Çünkü kendimi kaptırdıkça yazı uzadıkça uzuyor ve eminim sonu yaklaşınca bazılarınız pek de hevesli olmuyorsunuzdur okumaya. :P

Kimmiş bakalım kahramanlarımız. İlk bahsetmek istediğim sevgisine hayatındaki değerlere sıkı sıkıya bağlı olan Simon FORD. Kendisi 1 numaralı kahramanımız değil ama o olmasaydı kitapta olmazdı. Ne kadar kaptırdım kitaba bilemezsiniz. Neymiş bu Bay Ford'un tutkusu hemen anlatalım. Tabi ki maden...Aberfoyle Kömür ocaklarının eski baş ustası. Yenilenmeyen enerji kaynakları elbet bir gün tükenir bilirsiniz. Aberfoyle'nin sonu da bu oldu. Son kömür parçası tören eşliğinde çıkartıldı ve artık mali getirisi olmayan ocak kapatıldı. Söylemesi çok kolay tabi, kömürü işlet çıkart ve ocağı kapat. Peki siz o ocağın içinde doğsanız, büyüseniz ve usta başı olarak çalışıp yıllarınızı verseniz bunu kabullenmek kolay olur muydu? Simon Ford için asla olmazdı ve yapılacak tek bir şey vardı, ocakta yaşamak. İşte mesleğine bu kadar bağlı bir adam evini ocağın galerilerinden birisine kuruyor ve ailesi yani eşi Madge ve oğlu Harry ile birlikte orada yaşamaya başlıyorlar. Hayatında kömür işletmekten başka bir düşüncesi olmayan birisi ömrünün geri kalanında da başka bir şey düşünmez haliyle. Aberfoyle ocağında kalıp yeni kömür yatakları aramak Ford ailesi için bir görev olmuştur artık.
Başlattıkları 10 yıllık arama çalışmaları bizi diğer kahramanımızla tanıştırıyor. Mühendis James STARR. Kendisi ocağın işletilmesi döneminde mühendislik yapmış ve herkesin sevgisini kazanmıştır. Herkese sevgisini saygısını belli eden ve işini canla başla yapan birisidir. Kitabı okurken ben böyle hissettim en azından. Hatta insanlarla kurduğu iletişim beni çok etkiledi. Kimseyi küçük görmeyen tavırları, bilgi dağarcığının oldukça geniş olmasına rağmen asla bilgiçlik taslamaması ve gerektiğinde konuşması beni etkileyen özelliklerindendi. Düşünsenize çevremizde ben her şeyi bilmem diye kabul eden kaç erdemli kişi var. Ya da insanlarla seviye farkı gözetmeden aynı değeri verebilmeyi başaran. Ne anlatmaya mı çalışıyor bu kız diyorsunuz açıklayayım. Bay Starr asla, ben mühendisim ve siz altımda çalışan ustalarsınız gibi bir bilmişlik, ukalalık tavrı içine girmemişti.
Gelelim konumuza biraz meraklandırayım sizi. Aradan 10 yıl geçmiş ve gizemli bir mektup alıyorsunuz. Benimle buluş ama kimseye söyleme diye. Buluşma yerine gider miydiniz yoksa birilerine haber verip yerinize bakmalarını mı söylerdiniz? James Starr eski dostundna gelen mektubu önemser ve Aberfoyle kömür ocaklarında buluşmaya gider. Ford ailesinin bir sırrı vardır ve bunu ilk önce mühendis ile paylaşmak ister ve macera başlar...
Bilinmezliklerle, tehlikelerle dolu bu yolculukta benimle var mısınız???

İkinci bölümde görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder